Bab 3

"Cepatlah! Saya takut ni. Kenapa awak nak main tutup mata ni. Kalau saya buta nanti baru awak tahu," rungut Maisara. Dia sudah tidak tahan dengan kerenah Rizal yang suka memberi kejutan kepadanya.

"Sabarlah sayang. Kita dah nak sampai la. Sikit aje lagi ya, sayang?" pujuk Rizal dengan penuh manja.

"Ala, awak ni. Suka sangat buat kejutan tau!" rengek Maisara lagi. Sengaja ingin menduga hati kekasihnya itu.

Perlahan lahan Rizal membuka kain hitam yang digunakan untuk menutup mata Maisara. Maisara tergamam. Terkejut melihat apa yang ada di hadapan nya kini. Sebuah meja yang cantik terhias dikelilingi oleh susunan lilin, di atas meja itu terdapat sebuah kek. Kek coklat yang sememangnya menjadi idaman Maisara. Dia sememangnya gemar makan coklat. Walaupun ramai yang takut jika menjadi gemuk akibat terlalu banyak makan coklat, namun Maisara tetap setia dengan makanan kesayangannya itu. Di kelilingnya juga terdapat susunan lilin yang menulis Rizal cintakan Maisara dengan begitu jelas. Sungguh, dia tidak tahu bagaimana ingin menggambarkan perasaannya lagi ketika itu. Rizal juga tidak kelihatan di kawasan itu.

"Eh, mana pulak dia pergi ni? "

Tiba tiba Maisara menjerit.
Dia terkejut apabila Rizal lari ke arahnya dan memeluk dirinya dari belakang. Dia benar benar bahagia di saat itu.

"Selamat hari jadi yang ke-18 sayang," Rizal berbisik di telinganya.

"Saya sayang sangat sangat kat awak, Sara."

"Terima kasih sayang! Tak sangka awak sanggup buat semua ini untuk saya. Saya pun sayang sangat kat awak. I love you so much, dear!"

"Ada lagi. Ingat ini aje ke?" Rizal tergelak kecil.

"Eh? Ada lagi?"

Rizal mengeluarkan sebuah kotak kecil dari poketnya. Dia membuka kotak yang berisi sebentuk cincin emas putih idaman Maisara dan menyarungkannya ke jari manis Maisara.

"Ini untuk awak sayang. Sebagai tanda kasih dan sayang saya pada awak! Awak kena janji dengan saya, awak akan jaga cincin in baik baik. Macam awak jaga saya tau! I love you so much Sara!"

"Ya, saya janji sayang! Saya akan pastikan cincin ini dijaga dengan penuh rapi macam saya jaga awak ya."
Satu ciuman hangat singgah di pipi Rizal. Sebagai tanda terima kasih dari Maisara.

"Jomlah kita makan. Tak kan awak nak peluk aje saya sampai besok pagi?" soal Maisara apabila menyedari Rizal masih lagi memeluk dirinya.

"Eh, ya tak ya lah. Jom makan!"

Mereka berjalan beriringan menuju ke arah meja. Saat ini sungguh indah buat mereka berdua. Tidak ada sesiapa pun yang akan dapat memisahkan mereka ketika ini.

Kring! Kring!

Deringan telefon rumah mematikan lamunan Maisara. Pantas dia berlari dan mengangkat gagang telefon.